סינון אתרים – הודעה

חברי קהילת לביא היקרים 🌹

כמנהלת חינוך ברצוננו להתייחס לעניין הגלישה הבטוחה והחשיפה לתכנים שאינם רצויים, בעינינו נושא זה הוא משמעותי ביותר וחשוב מאוד וכהורים יש לנו תפקיד חשוב ביותר.

נושא הגלישה הבטוחה ברשת הולך ותופס תאוצה משנה לשנה. הנתונים הסטטיסטיים על חשיפה של ילדים ובני נוער (וכמובן, גם מבוגרים) לתכנים פוגעניים ולסכנות מסוגים שונים הינם מדאיגים ביותר המדליקים אצלנו נורה אדומה ודורשים מאתנו לעצור ולבחון את דרכנו.

בחברה שבה רוב משקי הבית מחוברים לאינטרנט, גדלים הילדים עם גישה טבעית לרשת, והתמצאותם בה נעשית כמעט מאליה. האינטרנט משמש עבור ילדים רבים בעיקר מקום של בילוי ופנאי וגם אמצעי התקשורת שלהם עם חבריהם. מחקרים מראים כי השימוש הרב ביותר שעושים ילדים באינטרנט הינו בתוכנות מסרים שדרכם הם מתקשרים זה עם זה. הדבר מוכיח כי האינטרנט עבור ילדים הוא הרבה יותר מכלי להשגת מידע אלא גם המקום שבו חייהם החברתיים מתנהלים.

הורים רבים מודים כי הילדים מבינים באינטרנט טוב מהם. מובן שבמצב תקין הילדים משתפים את הוריהם במה שהם גולשים, ואף מספרים אם נתקלו בתוכן פוגעני. אולם אין זה תמיד המצב, במיוחד כאשר קיימת נגישות קלה ואף אקראית לתכנים פוגעניים או לקשרים שליליים. במקומות שבהם הילדים מבלים הרבה זמן בגלישה יש לפקח על כך מקרוב. הורה שאינו מתמצא עלול שלא לדעת על סכנות בפניהן עומד הילד. לכן, מומלץ להתעדכן ולעקוב אחרי מה שהילדים עושים ברשת. ניתן להיעזר באמצעים טכנולוגיים המאפשרים בקרת זמן ובקרת תוכן – ולנו חשוב להנגיש לכם את המידע הזה בכדי שבמקביל למשא ומתן שנעשה בימים אלה עם הגורמים בנוגע לסינון, נוכל בינתיים ללמוד ולהגדיר את החסימות שביכולתנו לחסום בלי קשר לחברת סינון חיצונית.

מצ”ב קישור הנוגע גם לפלאפונים וגם למחשבים בו ניתן לראות מהן החלופות השונות העומדות בפנינו כהורים, וכיצד אנו יכולים ליישם ולהגדיר את הדברים הרצויים על המכשירים השונים שלנו.
family.microsoft.com

למי שאין מחשב ורק טלפונים וטאבלטים מומלצת האפליקציה – family link.

תודה רבה מאוד לדורון קליין על העזרה בכל הנוגע למידע המצורף פה 🌹🌹🌹

בנוסף, בקרוב נפרסם תאריך בו נערוך שיחה עם קרן וייס בנושא מיניות בריאה, שם נקבל כלים יישומיים בנוגע לתפקידנו כהורים בעידן המסכים.

בברכת גלישה בטוחה לכולם, מנהלת חינוך.

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן